CroppedImage
Fra en engelsk barnehage

Barnehager tvinges til Pride-feiring

1) Se og hør debatten på NRK Dagsnytt 18, onsdag 11. juni 2025:

«Nesten 6.000 personer har underskrevet en mot-kampanje, etter at bydel Grorud i Oslo har bestemt at alle barnehager skal feire pride,» står det i presentasjonen av debatten.

Klikk på linken og hør debatten: https://tv.nrk.no/se?v=NNFA56061125

Debatten om Pride er sekvens 6 i programmet.

2) OPPROPET og UNDERSKRIFTSKAMPANJEN

Les teksten i oppropet og se antallet underskrivere:
Nei til obligatoriske Pridemarkeringer i barnehage og skole

barnehage-med-barn-og-lerer

3) Artikkel i Subjekt.no:

«Pride i skoler og barnehager er en åpenlys provokasjon»

Av Pål-Henrik Hagen, filosof, freelancejournalist og musiker

  • Artikkelen er lang og innholdsrik med mange sterke og tankevekkende refleksjoner. Artikkelen ligger bak betalingsmur, men her er noen få smakebiter.

Noen sitater fra artikkelen:

Det burde aldri heises prideflagg på skoler og barnehager. Dette trenger man ikke argumentere for i opplyst selskap, fordi flagget er så åpenlyst splittende. Det er som å flagge med hammer og sigd, og påstå det bare handler om fred og samhold.

[…]

En av de slemme utgruppene som skal ekskluderes av mangfoldsbegrepet og regnbueflagget, er foreldre og lærere som er skeptiske til pride for barn, seksualisering av barn, og den virkelighetsfornektende teorien om subjektivt kjønn.

Motstanderne har ingenting de skulle ha sagt, fordi rammeplan for barnehager pålegger deres eksklusjon sammen med å pålegge det politisk vindskeive mangfoldet, med denne super-woke inkluderingsbonanzaen:

«Barnehagen skal fremme likeverd og likestilling uavhengig av kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk, etnisitet, kultur, sosial status, språk, religion og livssyn. Barnehagen skal motvirke alle former for diskriminering og fremme nestekjærlighet».

Intet mindre. Her har vi tilsynelatende hele mangfoldet oppsummert, med en målsetting om å inkludere hele sulamitten. Målsettingen er åpenbart helt umulig å gjennomføre, blant annet fordi flere religioner og livssyn står i skarp motsetning til hverandre, og er i praksis inkompatible, slik både geopolitiske konflikter og pride- og mangfoldsdebatter avslører.

[…]

Et av de minst gjennomtenkte aspektene ved denne mangfoldige godheten, er forholdet til kjønn og såkalt kjønnsidentitet. For det å fremme likestilling «uavhengig av kjønnsidentitet» i barnehagen, betyr både språklig og logisk at hvis en tre år gammel gutt sier han er jente, så er personalet forpliktet til å anerkjenne det. Dette er hva en subjektiv definisjon av kjønn innebærer, og hva foreldre protesterer mot.

Et barn som altså knapt har noe begrep om kjønn overhodet, og bare leker med ord i prosessen med å lære seg språk, skal behandles som om de er fullvoksne filosofer, og gis rett i egne ordleker. De skal ikke opplæres, tvert imot skal de voksne opplæres av barna.

https://subjekt.no/2024/05/31/pride-i-skoler-og-barnehager-er-en-apenlys-provokasjon-konstruert-for-a-skape-splittelse/

klasserom-5

4) Artikkel 2 fra Subjekt.no:

Har politikerne tenkt over konsekvensene av postmoderne kjønnsteori i lovverk og læreplan?

Les denne usedvanlig sterke og tankevekkende artikkelen som Pål-Henrik Hagen også har publisert i Subjekt.no. Den ligger ikke bak betalingsmur og kan leses i sin helhet. Anbefales!

https://subjekt.no/2022/09/06/har-politikerne-tenkt-over-konsekvensene-av-postmoderne-kjonnsteori-i-lovverk-og-laereplan/